By: gee nasrul

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 28-Mar-2008 11:51 Email | Share | Bookmark
Anis 22 bulan

Lagi dua ulan aje nak sambut b'day kedua Anis... dah besar anak papa nie.... macam2 dah tahu, macam2 dah boleh sebut dan macam2 peelnya. Pening mama nak melayannya Antara nya (yang mama ingatlah- time nak tulis nilah lupa plak) :

dah jadi pemalu plak dgn org yang tak dikenali, mulalah nak sembunyi belakang mama tapi kejap ajer..
banyak cakap... pot-pet-pot-pet cam murai... kekadang faham apa yang diboraknya, tapi selalunya tak fahamlah ... mama nak kene masuk skolah blaja bhs budak2 baliklah cenggini
Suka akan buku... bila jumpa buku ajer, mulalah membaca... cot-cet-cot-cet bunyinya.... kalau tengok gaya Anis pegang buku dan cara dia baca tu dah macam budak besar plak ... ma&pa pasang telinga ajelah nengok aksi dia membaca (sekurang2nya dah ada minat suka membaca dalam diri Anis... bagus2)
kurang makan, banyak main. Paling suka makan mee, carrot dgn sop.
dah taknak duduk kat stroller & carseat... bikin mama panas hati ajer sebabnya bila dah penat mama yang kene dukung
pandai pasang sendiri dvd dan tv... alih2 sayup2 dengar tv dah dok nyanyi plak
kalau tak blh buat sesuatu mula la menjerit kes nak mintak tolong lah ni
teramatlah manja... kalau kene marah sket mulalah gi jauh2, atau ckp 'no no no' (maknanya 'jangan marah Anis' lah tu)
bahasakan diri dia 'ANIS', kalau tanya sapa Anis... akan jawab 'SAYA' (guna sebutan baku ye) blh jugak tunjuk pipi dia dan cakap 'Anis'

tu jelah yang mama ingat buat masa nie. Entry Legoland akan bersambung tak lama lagi. Sekarang mama tengah kemaruk dok catch-up 'Bella' saja tak tengok awal2 sbb malas nak tunggu tiap2 hari




View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net