By: gee nasrul

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 19-Nov-2007 18:40 Email | Share | Bookmark
The Amphitheatrum Flavium @ Colosseum

Semasa kunjungan kami ke Rome ari tu, sempatlah menjengok masuk ke Colosseum atau Coliseum nie... takde ape yg menarik cuma bangunan lama yang dah sebahagiannya runtuh akibat earthquake dan pencuri batu. nasib baik nak naik ke tingkat atasnya disediakan lif...kalau tak jenuh jugak la nak mengusung cik Anis dlm buggynya tu









Nie mama ambik dr http://www.the-colosseum.net/idx-en.htm : kalau nak tahu lebih lanjut blh gi webnya atau ke sini http://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
Quote:
The Colosseum - the greatest amphitheatre of the antiquity - was built in Rome, Italy, about 1920 years ago. It is considered an architectural and engineering wonder, and remains as a standing proof of both the grandeur and the cruelty of the Roman world.
After the splendour of imperial times, the Colosseum was abandoned, and in turn it became a fortress for the medieval clans of the city, a source of building materials, a picturesque scenery for painters, a place of Christian worship. Today it is a challenge for the archaeologists and a scenario for events and shows.








kat dlm tue dah takde gladiator...tp kat luar colosseum ni ada la beberapa 'Gladiator' yang cari makan ..nasib baik tak dipancung betol2 kepala papa


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net