By: gee nasrul

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Monday, 8-Sep-2008 19:34 Email | Share | | Bookmark
8 September



September sentiasa dinantikan...enam tahun lepas teruna dan dara disatukan...
sebuah janji dimeterai...tiada apa yang diharapkan selain mahligai yang dibina ini akan terus berkekalan... bahagia dan utuh buat selamanya.

**** pic atas ... bukan baju raya tahun nie... itu tahun lepas punyer stok...br muat2 dgn Anis

Quote:
Terima kasih kawan2 atas semua ucapan annibersary kami tahun nie....


Wednesday, 3-Sep-2008 17:07 Email | Share | | Bookmark
Dah tiga Ramadan

Pagi tadi hampir terlepas sahur lagi skali, sib baik papa Anis jaga... ada lagi 10 minit nak abih waktu sahur...panaskan nasi & lauk2 pakai mikrowave sepantas kilat.... kebetulan lauk semua dah siap. Jom tengok juadah berbuka semalam punyer.



Nasi kurma tu senang ajer nak membuatnyer... sumber fp Hajar , makan dengan sambal belacan & salad. tak payah lauk lain sebab kat dalam tu dah lengkap dengan lauk...


Nasi Kurma

1 cupak beras basmathi
1 ekor ayam- bersih dan dipotong2
1 cawan susu cair-ganti dgn freshmilk
4 sudu besar rempah kurma
1 sudu besar kaskas-tak letak pun
10 ulas bawang merah*
5 ulas bawang putih*
4 inci halia* (*blend)
5 bunga cengkih
2 batang kulit kayu manis
1 senduk minyak sapi-ganti dgn butter
1/2 cawan minyak
Air secukupnya
Garam secukup rasa

1. Beras dibasuh dan direndam kira-kira 5 minit, kemudian toskan
2. Gaulkan ayam bersama rempah kurma, kaskas dan bhn blend*...perap kira-kira 5 minit
3. Panaskan minyak sapi dan minyak, masukkan ayam bersama2 bhn perap, bunga cengkih dan kulit kayu manis, kacau hingga pecah minyak
4. Masukkan pula air, susu dan garam.
5. Apabila mendidih masukkan beras dan kacau rata, kecilkan api biar hingga masak
(Langkah 5 ni... masuk je dalam rice cooker lagi senang)
6. Setelah masak leh le dihidangkan bersama taburan kismis, gajus dan bawang goreng jika suka...kalau rajin buat acar lagi besttt...

(tak ikut sangat sukatan bahan2 tu.... pandai2 sendiri lah)



Monday, 1-Sep-2008 12:14 Email | Share | | Bookmark
Ramadan Datang Lagi



Alhamdulillah masih lagi dipanjangkan usia dan jodoh...dapat jugak berjumpa Ramadan tahun nie.... kami di sini akan cuba berpuasa sebaik mungkin walaupun minggu2 awal puasa kat sini agak panjang (lebih 15 jam - 1st day puasa dr pkl 4.30 am - 8.00 pm)... dan hari ini dalam sejarah jugak permulaan puasa tahun nie kami tak bersahur (kes tak jaga tido lena sangat) hihi... sib baik hari tak panas jd kurang skt letihnya.




Monyok semacam je nie?? Puasa ker ???



Wednesday, 27-Aug-2008 16:53 Email | Share | | Bookmark

Tak tau nak celoteh ape... buzy sesangat melayan kerenah Anis yang suke mengekor mama nie.... sambil melayan mulutnya yang makin riuh.... jugak sekarang nie yang suke sesangat suruh amik gambar dia... dalam ape posisi sekalipun... bila dia cakap 'smile' tu maknanya nak suh snap gambar dia la....










Satu lagi kegemaran Anis ialah keluar jalan... tak kisahlah jalan kaki atau naik kereta atau kene sorong... janji boleh keluar rumah. Tapi selalunya ... bila keluar ajer... dia dah buat program sendiri..... apa lagi..... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz lah... best kot tido dalam kereta / pushchair.... gambar bawah ni di snap oleh mamarazi lepas balik dari kedai ... Anis pulun tido dari pukul 6.15 pm sampailah 6.15 am hihihi (kes tak tido sianglah nie)



Last skali, nak inteprem jugak... hasil kerja dapurku ini....





Wednesday, 20-Aug-2008 11:08 Email | Share | | Bookmark
Anis before Selseme







*** suke sangat menari sambil pegang gown tue...ala-ala puteri gitew


[<<  <  1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net